فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب نیز در بازدید از موکب های شهرستان، خدمت به زوار اباعبدالله (ع) را افتخاری بزرگ دانست که نصیب هر کسی نمی شود.

به گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   سرهنگ "سلیم سلیمی" افزود : به منظور تسهیل در تردد زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در محورهای مواصلاتی این شهرستان به سمت مرز مهران عوامل انتظامی و راهور با حداکثر توان خود امنیت زوار را برقرار می کنند.

وی  بیان كرد: نیروی انتظامی شهرستان از تمام ظرفیتهای خود استفاده می کند تا زوار اربعین حسینی در کمال امنیت و آرامش به سفر خود ادامه دهند . 

سرهنگ سلیمی گفت: کارکنان نیروی انتظامی به خدمت گذاری به زوار ابا عبدالله(ع) افتخار می کنند و آن را مایه مباهات و سربلندی خود می دانند.

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب در پایان گفت: در این ایام گشت های انتظامی و راهور بصورت 100درصدی افزایش پیدا کرده و کلیه محورهای مواصلاتی شهرستان تحت پوشش قرار گرفته تا زائران اربعین با کمترین مشکل بتوانند سفر معنوی خود را انجام دهند.

 


 
دستگیری فرد زورگیر کمتر از یک ساعت در کرمانشاه 

 


 فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: فردی که روز گذشته در حوزه کلانتری 22ظفر اقدام به زورگیری کرده بود در کمتر از یک ساعت توسط ماموران دستگیر شد. 

 سرهنگ "حسین براری " اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر یک مورد زورگیری و سرقت موبایل در پارک شرقی کرمانشاه ماموران کلانتری به منظور رسیدگی به موضوع سریعا به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل وقوع جرم مشخص شد که 2 نفر با استفاده از سلاح سرد و تهدید یک دستگاه موبایل  را به سرقت برده  و از محل متواری شده اند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: ماموران با توجه به حساسیت موضوع به سرعت رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با گشتزنی در حوالی پارک شرقی یکی از سارقان را در حالی که خود را  در زیر یکی از ماشینهای پارک شده مخفی کرده بود بود دستگیر و از وی یک قبضه چاقو  نیز کشف شد.

سرهنگ براری ادامه داد: پس از تشکیل پرونده متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به شناسایی سارق دیگر اقدامات و کار اطلاعاتی پلیس برای دستگیری وی با جدیت ادامه دارد.

 

 


بیش از 335 هزار لیتر سوخت قاچاق در کرمانشاه کشف شد 

 

 


 فرمانده انتظامی استان از کشف 335 هزار و 335 لیتر انواع سوخت قاچاق درکرمانشاه طی 7 ماه سپری شده از سال جاری با تلاش ماموران پلیس خبر داد. 
 سردار "منوچهر امان اللهی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مقدار کشفیات سوخت قاچاق در 7 ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که 291 هزار و 614 لیتر بوده، حدود 39 درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان، ارزش سوخت های قاچاق کشف شده به 4 میلیارد و 972 میلیون و 950 هزار ریال می رسد.
طبق گفته سردار امان اللهی، ارزش سوخت های قاچاق کشف شده در 7 ماه سال قبل 754 میلیون و 842 هزار ریال بوده است.
رئیس پلیس استان کرمانشاه یاداوری کرد: در راستای کشفیات سوخت قاچاق، 22 نفر دستگیر و 15 خودرو نیز توقیف شده است.
وی همچنین از معرفی دستگیر شدگان به دستگاه قضائی جهت صدور احکام مناسب و انتقال خودروهای توقیف شده به پارکینگ خبر داد.
سردار امان اللهی در پایان، مبارزه با پدیده شوم قاچاق را یکی از مهمترین وظایف و برنامه های پلیس عنوان و تصریح کرد: امسال در حوزه های مختلف کشفیات قابل ملاحظه ای داشته ایم که نسبت به سال های گذشته از رشد خوبی برخودار بوده است.

 


 
پلیس صحنه با همه توان در خدمت زائران اربعین است 

 

 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان صحنه گفت: پلیس شهرستان با همه توان در خدمت زائران اربعین است و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. 

 سرهنگ "افشین دارایی" ضمن بازدید ازموکب حضرت علی ابن ابیطالب (ع)  شهر صحنه، وضعیت خدمات رسانی به زائرین کربلا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با حضور مستمر پلیس امنیت زائران نیز به خوبی تامین شده است.
وی تصريح كرد: در ایام اربعین حسینی (ع)، 3 موکب و ایستگاه و 3 گشت انتظامی ویژه اربعین در مسیر تردد زائران در شهر صحنه راه اندازی و مشغول ارائه خدمات انتظامی - امنیتی هستند.
سرهنگ دارایی در پایان تاکید کرد: تعامل و همکاری مردم با پلیس از طریق پل ارتباطی 110 و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی موجبات سفر ایمن را برای زوار محترم فراهم خواهد آورد.
 


توصیه های پلیس پیشگیری کرمانشاه به زائران اربعین 

 

 


رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه به زائران اربعین حسینی (ع) توصیه هایی به منظور سفری ایمن تر ارائه داد. 

سرهنگ "علی جهان آرا" اظهار داشت: مهم¬ترین وظیفه و مأموریت قرارگاه اربعین نیروی انتظامی، برقراری و حفظ امنیت زائران در حماسه¬ بزرگ اربعین حسینی (ع) است.

وی ادامه داد: زائران اربعین برای سفری امن بهتر است مورادی را رعایت کنند از جمله اینکه هنگام بروز حوادث غیرمترقبه از توقف و اقدام به تهیه فیلم و عکس خودداری و فضا را برای خدمات¬ رسانی به موقع نیروهای امدادی فراهم کنند.
سرهنگ جهان آرا با بیان اینکه بهتر است زائران در محیط های عمومی، از وسایل سفر غافل نشوند، سرقت گوشی تلفن همراه را یکی از جرایم شایع در مکان¬های پرجمعیت عنوان کرد و گفت: گوشی تلفن همراه را حتی برای یک لحظه نباید در اختیار افراد ناشناس قرار داد.
رئیس پلیس پیشگیری کرمانشاه یاداوری کرد: کودکان، زنان و سالمندان، بیش از سایر افراد نیازمند رسیدگی و مراقبتند.
وی همچنین با اعلام اینکه زائران به افراد ناشناس اعتماد نکنند، گفت: هیچ شی¬ء یا بسته¬ ای را به عنوان امانت از آن¬ها قبول نکنید چرا که اعتقاد ارزشمند شما به نذر و تبرک، نباید موجب غفلتتان از مجرمانی شود که با خوراکی و نوشیدنی یا عطر مسموم، قصد سرقت اموالتان را دارند.
سرهنگ جهان آرا گفت: تصویربرداری از اماکن نظامی و انتظامی مانند مقرها و مراکز ایست بازرسی، چه در ایران و چه در عراق جزء موارد ممنوعه ای است که زائران باید از انجام آن پرهیز کنند.
رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه در پایان گفت: مأموران نیروی انتظامی، خدمت¬ رسانی به مردم در کنگره¬ عظیم اربعین را وظیفه و مایه¬ مباهات و افتخار خود می¬ دانند.

 


 
کشف 110 هزار نخ سیگار قاچاق در محور کرمانشاه-کامیاران 

 

 


رئيس پليس آگاهي استان از كشف 110 هزار نخ سیگار قاچاق در محور کرمانشاه - کامیاران با تلاش ماموران پلیس خبر داد. 

 سرهنگ "محمدرضا اميري" اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس آگاهي استان مبني بر اينکه عده اي از قاچاقچيان سودجو اقدام به خريد يک محموله سيگار قاچاق کرده اند پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتي مسير تردد و نوع خودرو حامل کالاي قاچاق مشخص و تيمی عملياتي از اداره قاچاق كالا وارز به محور كامياران –كرمانشاه  اعزام شد.
سرهنگ امیری تصریح کرد: محور به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفت تا اینکه در نهايت يك دستگاه خودروی پرايد که حامل بار قاچاق بود در محور رؤيت و نسبت به توقيف آن اقدام شد.
رئیس پلیس آگاهی کرمانشاه گفت: در بازرسی از این خودرو 110 هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.
وی ادامه داد: طبق نظر کارشنایان ارزش این محموله به 200 میلیون ریال می رسد.
سرهنگ امیری در پایان از معرفی متهم دستگیر شده به دستگاه قضایی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.
 

 


انهدام 6 باند بزرگ سرقت در کرمانشاه/کشف بیش از یک میلیارد ریال کالای احتکار شده

 


گروه استان ها - کرمانشاه - جانشین فرمانده انتظامی استان از انهدام 6 باند بزرگ سرقت در کرمانشاه و دستگیری 46 سارق در این رابطه طی 10 روز اخیر و با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا مرزبانی" اظهار داشت: 3 باند از این تعداد در زمینه سرقت منزل به انجام اعمال مجرمانه می پرداختند و در مدت فعالیت خود به 103 منزل مسکونی دستبرد زده بودند.
وی افزود: یک باند دیگر در زمینه سرقت محتویات داخل خودرو فعالیت داشتند که اعضای آن پس از دستگیری به 35 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ مرزبانی یادآوری کرد: باند متلاشی شده دیگر در زمینه سرقت خودرو اقدام می کردند که اعضای آن به سرقت 14 دستگاه پراید معترف شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: همچنین یک باند زورگیر و کیف قاپ نیز با 31 فقره سرقت به دام پلیس افتادند.
وی گفت: اعضای 46 نفره این باندها که دستگیر شدند در مجموع به 183 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ مرزبانی یادآوری کرد: ارزش ریالی سرقت های کشف شده به بیش از 8 میلیارد و 600 میلیون ریال می رسد.
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از کشف 4 انبار احتکار کالا و دستگیری صاحبان آن ها نیز خبر داد و گفت: در این انبارها وسایل ضروری و مورد نیاز مردم از قبل محصولات خوراکی، صوتی و تصویری، پوشاک و وسایل و قطعات خودرو احتکار شده بود.
وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان ارزش کالای احتکار شده به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال می رسد.
سرهنگ مرزبانی در پایان کشف یک فقره قتل و دستگیری قاتل متواری را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.
‌‌‌


هشدار پلیس راه در خصوص احتمال ریزش سنگ در جاده حمیل- سرابله 

 



رئیس پلیس راه استان به رانندگان و زائران اربعین در خصوص احتمال ریزش سنگ در محور حمیل - سرابله به خاطر بارش باران هشدار داد. 

سرهنگ "محمد حیدری" اظهار داشت: با توجه به پیشبینی هواشناسی مبنی بر آغاز بارش باران از عصر پنجشنبه (3 آبان) لازم است رانندگان و زوار اربعین نسبت به هوشیاری بیش از پیش خصوصا در مسیرهای کوهستانی اهتمام بورزند.

وی ادامه داد: باتوجه به 2 طرفه بودن بخشی از محوراسلام آبادغرب - حمیل و حمیل - سرابله رانندگان از هر گونه سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری کنند.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: همچنین خوب است تا رانندگان پس از هر 2 ساعت رانندگی، 15 تا 20 دقیقه استراحت داشته باشند و به هشدارها و توصیه های پلیسی نیز دقت کنند.
رئیس پلیس راه کرمانشاه افزود: به منظور تردد آسانتر زائران محدودیت های ترافیکی نیز اعمال شده از جمله اینکه عبور ومرور انواع موتورسیکلت از روز 28 مهر تا 14 آبان در تمام محورهایی که زائران تردد خواهند داشت ممنوع است.
وی گفت: همچنین تردد انواع تریلری، کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد فاسدشدنی وسوخت داخلی از اسلام آبادغرب به پلدختر و حمیل به سرابله و بالعکس نیز در این مدت ممنوع اعلام شده است.
 


ماموریت اربعین یک ماموریت مقدس و معنوی است 

 


فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه، ماموریت اربعین را یک ماموریت مقدس و معنوی دانست که پلیس به خوبی در آن ورود پیدا کرده و قاطعانه از امنیت زائران دفاع می کند. 

 سرهنگ "حسین براری" در جمع مدیران و مسئولان انتظامی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی(ع) باید از هر لحاظ آمادگی خدمت رسانی و خدمتگذاری به زائران سید و سالار شهیدان (ع) را داشته باشیم چرا که خدمت به زوار حسینی یک ماموریت مقدس و معنوی است. 
 وی به تدابیر امنیتی مسیر زائران اربعین حسین(ع) اشاره کرد و افزود : همگام با حرکت معنوی این زائران در طول مسیر  با برپایی ایستگاههای پلیس  و گشت های نامحسوس از بدو ورود تا خروج از حوزه استحفاظی پوشش انتظامی و چتر امنیتی توسط پلیس این شهرستان بطور کامل اجرا خواهد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در ادامه گفت: به منظور خدمات دهی و اسکان زوار، موکب هایی برای استراحت در طول مسیر زوار  تدارک دیده شده که بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به زائران حسینی می باشندو این انتظامی نیز نسبت به تامین امنیت موکب ها نیز اقدام خواهد نمود.
سرهنگ براری در پایان بااشاره به اینکه نیروی انتظامی حافظ جان ،مال و ناموس مردم است گفت: با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران تاکنون  بحمدالله هیچ مورد خاص امنیتی برای زائرین ابا عبدالله الحسین  نداشته ایم.

 

انتهای پیام/ز


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.